maanantaina, syyskuuta 19, 2011

Liikuntaa ja liikunnan korvaavaa

Viime viikolla oli parikin erilaista juttua liikuntaan liittyen. (Välikommentti: liikunta ei ole minusta se positiivisin termi ilmaisemaan tekemistä, jossa liikutellaan itseään hyvänolon tavoittelemiseksi. Termi on ikäänkuin kärsinyt inflaation kouluaineena)

Yksi suosikkisuklaani,
todella tummaa ja vielä luomua.
Toinen juttu käsitteli liikunnan suosimista ja toinen liikunnan korvaamista. Itse paljon urheilua ja hyötyliikkumista harrastavana tietenkin olen liikkumisen kannalla, mutta tuo korvauskaan ei kuulostanut ollenkaan pahalta. Helsingin Sanomissa kerrottiin, että syömällä tummaa suklaa saa saman hyödyn kuin aerobisesta treenistä. WOW!! Ja mikä parasta tekemällä molempia saa vielä paremman hyödyn. Itsehän suklaasta pahemmin välitä, paitsi pienistä annoksista todella tummaa (85%) suklaata.

Toisen jutun sporttaamisen suosiminen liittyi vahvasti laihduttamiseen. Jos laihdutat, on harrastettava liikuntaa ylläpitääksesi luidenja lihasten hyvinvointia. Lisäisin itse tähän myös sen, että liikunnallakin on väliä. Lajit, joissa tulee paljon tärähdyksiä ja hyppyjä vahvistaa kuita paremmin kuin tasapaksu ja maltillinen laji.

Minä ainakin sporttailen ahkerasti lentopalloa, biitsiä ja käyn salilla, jotka vuorotellen sekä vahvistavat luita että lihaksia. Välillä voin napata pari pientä palaa suklaatakin buustaakseni vaikutuksen. ;)

Mitä sinä teet? Otatko lihaskasvun suklaasta vai harrastatko liikkumista myös välttääksesi osteoporoosia? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
Thanks for the comment! All the comments are wellcome!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...