tiistaina, helmikuuta 25, 2014

Kulminaatiopiste

Ollaan melko lähellä Bikini Challengen niin sanottua kulminaatiopistettä, eli tavoitteen saavuttamista. Tässä projektin aikana on tavoitteet vain vahvistuneet ja selkiytyneet. Nyt haen tiukasti alle 65 kg painoa ja oman kotimittarin mukaan alle 20% rasvaprosenttia. Tavoite ei ole ihan vielä saavutettu, mutta tällä viikolla se tulee. Tällä viikolla on myös yksi vapaampi syöntipäivä, jolla voi sitten juhlistaa tuon tavoitteen saavuttamista.

Piti kuvalla todistaa, että silmä on todella auki,
vaikkei siltä tuntunut.
Kun tavoite on saavutettu, on minun pakko panostaa treenaamiseen ja jaksamiseen. Nyt on väsy meinanut pilata treenit, koska jaksaminen on ollut tiukassa, mutta ruokavalioon sillä ei ole onneksi ollut vaikutusta. Eikä väsymys ole aiheuttanut mielihaluja ruuan suhteen.

Tässä Bikini Challengen aikana on tullut erikoistuttua joihinkin ruoka-aineisiin, mm. rahkoihin. Täytyy sanoa, että Valion pehmeä maitorahka on ehdottomasti paras, mutta valitettavasti kallein. Onneksi rahkaa ei tarvitse sellaisenaan syödä, vaan mukaan saa laittaa vähän höysteitä. Myös Lidl:n Milbona-rahka on todella pehmeää ja hyvää, mutta siinä on rasvaa 4,3%, mikä on pikkasen liikaa.

Olen muuten tässä samalla noudattanut gluteenitonta ruokavaliota. Se on ollut sinänsä helppoa, kun viljoja on muutenkin melko vähän. Gluteeniton ruokavalio Bikini Challengen ruokavalion ohella on ollut erittäin toimiva. Maha on toiminut moitteettomasti ja olo on ollut energinen. Aion noudattaa parhaani mukaan tuota gluteenitonta myös jatkossa.
 


tiistaina, helmikuuta 18, 2014

Kevyesti

Otsikko kuvaa sitä miten asiat tällä hetkellä menee eteenpäin. Meneillään olevia asioita on paljon, mutta kivan kevyesti ne etenevät. Tässä muutama esimerkki:
  • Bikini Challenge sujuu erittäin hyvin, suorastaan kevyesti. Ruokavaliota on helppo noudattaa ja tulosta tuntuu tulevan. Puolen viikon harjoittelun ja kolmen kokonaisen viikon tulos on -4kg.
  • Muutaman kilon kevyempänä myös ajatus on lähtenyt leijailemaan. ;) Tämä johtunee kuitenkin vähäisistä hiilihydraateista.
  • Enemmän sporttipuoleen liittyvä, mutta kuuluu kategoriaan kevyesti: jalka liikahtaa ja hyppy nousee melko kevyesti, kun paino koostuu enemmän toiminnallisesta aineksesta kuin passiivisesta rasvasta.
  • Asia, joka ei liity mitenkään kroppaan, mutta on mennyt silti kevyellä kaavalla on Sotshin olympialaisten seuraaminen. Enni Rukajärven hopealasku ja koko kisa tuli seurattua alusta loppuun, samoin Suomen karvan tappio Kanadalle lätkässä. Muuten kisojen seuraaminen on mennyt hyvin kevyesti.

Tässäpä näitä, ehkä olisi jo aika siirtyä kevyestä puolesta vahvaan suorittamiseen. :D

Kuva kahden viikon jälkeen. Kyllähän tuonne lihaksia mahtuis...

  

torstaina, helmikuuta 06, 2014

Koska ja siksi ja sen takia että jne...

Elämä on tällä hetkellä töitä ja sporttia. Siksi tänne ei ole tullut pahemmin kirjailtua.
Tammikuun voin vetää lyhyesti yhteen:
  • Levillä -28C ja peruukki päässä
  • Bikini Challenge
  • Lentopallomiehet MM-kisoihin
  • Lentopalloa kentällä, katsomossa ja kabineteissa
  • Kiipeilyä aina kuin mahdollista
  • Biitsiä hiekalla ja hallituksessa
  • Töitä supertehoilla
  • Synttärit ja päälle 300 onnittelua Facessa
Siinä kai ne tärkeimmät. :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...