maanantaina, kesäkuuta 29, 2015

Hei! kesälle

Mennään suoraan asiaan, vaikka viime kerrasta onkin jo piiiitkä tovi. Sen verran merkittäviä havaintoja viime viikolta, että piti ihan blogiin tulla kertomaan. Kesä on kyllä parasta aikaa, kun sitä osaa käyttää oikein:
- Mummopyörä on ihan paras ja sillä pääsee paikkaan kuin paikkaan. Mummopyörällä ajaessa on aina ylväs olo. Kori tekee matkakumppanista täydellisen ja pitäähän kypärän sopia pyörän tyyliin. Mummopyörällä olen matkannut niin töihin, kauppaan, geokätköilemään, katsomaan lentopalloa, kylään kuin ajellut muuten vaan. Toivottavasti meillä on vielä useita yhteisiä polkumapyöräretkiä myös tulevaisuudessa! - Lämpimänä kesäiltana paras asu on pantterihaalari ja Reinot. Niillä voi mennä vaikka kyläilemään kuten minä tein.
- On ihan parasta, kun on mieli ja kroppa kunnossa. Koimme keväällä jännittäviä aikoja, kun Samia laitettiin uuteen uskoon kropan sisäpuolelta. Nyt kaikki on kuitenkin kunnossa ja elämä jatkuu entistä suuremmalla innolla teemana "Eteen ja ylös"

lauantaina, toukokuuta 17, 2014

Todellisuus

Miten vaikeaa voi olla keksiä otsikko?
Erittäin vaikeaa. Hyvät kuulostaa sarkastisilta ja jo käytetyiltä. Huonot on huonoja, ei niitä voi käyttää. Ehkä otsikon keksimisen hankaluus piilee siinä, että olisi taas ihan julmetusti kerrottavaa, yleisfiilis on tällä hetkellä hyvä, mutta se vaihtelee päivän sisällä useasti ja siten antaa helposti väärän kuvan todellisuudesta. Tästä pääseekin aasinsillalla seuraavaan aiheeseen, onko blogi todellisuutta? Tarvitseeko sen olla realistista ja pelkkää totta? Itse olen sen verran sinisilmäinen, että valehdella en osaa, mutta olen kyllä jättänyt useinkin jotain kertomatta, eikä postaukseni silloin anna täysin pätevää todellista kuvaa. (Tässä vaiheessa keksin postauksen otsikon (= )

Kevennetään hieman aihetta, eli mennään minun arkeen. Yhtä höttöä koko elämä, ainakin ajatuksen aamuisin, kun pukeutuu balleriinoihin lumisateeseen...


Kevät on muuten tarjonnut ihan mielettömiä värejä iltaisin. 
 
Salmisaaresta kohti Seurasaarta iltayhdeksän maissa.

Kevensin elämääni myös pään kautta. Hiuksista lähti 20 senttiä ja samalla painava taakka vanhaa... tukkaa nyt ainakin, jos lähti myös vanhentuneita ajatuksia, niin erittäin hyvä.



Tällaista tällä erää, olisi pari leffasuositusta ja arvostelua, heräämisiä meikkauspuolella, reseptejä, pihahommia jne... Ajan kanssa, kyllä niitä vielä tänne tulee, kun vaan kerkee. :)



tiistaina, toukokuuta 06, 2014

Wappu 2014

Oli kiva wappu. Aattona ruokavieraita ja päivänä kiipeilypiknik.

Olin kerrankin aloittanut wapun valmistelut ajoissa. Aattona ei sitten tarvinnut kuin viimeistellä, tarjoilla ja nauttia. Onneksi äiti ja iskä sekä pienet serkkuni olivat auttamassa, niin kaikki sujui mallikkaasti ja iloisesti kuten kuvissa näkyy.


Pöytä oli katettu olohuoneeseen. More is more!! :)
Väriä ei puuttunut myöskään kukista.
Ruuaksi nautittiin alkuun grillattua lohta ja parsaa. Pääruuaksi ribsejä ja perunasalaattia nokkospestolla. Jälkiruokana lime-kookos-juustokakku. Kyllä maistui ja mitään ei oikeastaan jäänyt jäljelle! :)
 
Alkumaljana oli Bernard Massardin tilauskuohuva. Alkuruuan kanssa toista kuohuvaa (Cremant de Bourgogne), joka maistui myös jälkkärin kanssa ja muuten vaan. Pääruokaa täydensi Californian punaviini Gnarly Head ja jälkkärin kanssa oli tarjolla montaa sorttia. Myös itsetehtyä inkivääri-lime-simaa.
 
Jälkiruokajuomatarjonta, itse päädyin Baileysiin.

Tulipa kaivettua varaston kätköistä myös Teekkarilakki ja -haalari. Lakki on yhä iso ja keikkuu päässä. Haalaria en testannut, mutten muistanut, että merkkejä on kertynyt vaikka kuinka paljon. Oi niitä aikoja! :)

 
Wapunpäivänä tiskipöydän saldo näytti tältä. Hauskaa oli.
 
 

keskiviikkona, huhtikuuta 23, 2014

Niin paljon kaikkea mistä kertoa

Kirjoja, äänilevyjä, reseptejä, pihahommia, leffoja, tv-ohjelmia, vaatejuttuja, kotijuttuja, vuodenaikoja, unia, reissuja, meikkejä, kynsilakkoja, ostoksia, kosmetiikkaa, ruokavalioita, luontoa, treenejä jne...

Ehkä vähitellen, kun tästä isoin aktiivisuuspuuska laantuu... ;)


keskiviikkona, huhtikuuta 16, 2014

Hallussa

Alkaa tuntua, että homma olis pikku hiljaa hallussa, monet narunpäät ihan omissa käsissä. Se on hyvä tunne, sillä tunteella on myös hyvä tulevaisuus. Toivottavasti se ei kuitenkaan ole vain tunne, vaan ihan realistinen tilanne.

Ela sen sanoo tässä Jonten kanssa hyvin. Hallussa, mieshän on elämänsä kunnossa. :)


Eikä tuo videokaan pahalta näytä, varsinkaan nuo Elan temppuilut tangolla ja renkailla, todella upeaa.


sunnuntaina, huhtikuuta 13, 2014

Älä syö roskaa

BC:n jälkeinen elämä on ollut aika tuskaista. Olen nimittäin syönyt kaikkea mahdollista mitä eteen on tuotu, tullut ja jonka ääreen olen itse hakeutunut. Onneksi huomenna alkaa Endurance, niin pääsen taas terveellisen, säännöllisen ja suunnitellun ruokailun pariin.

Rasvainen, sokerinen ja muutenkin hiilaririkas ruoka on saanut minut uupuneeksi ja voimattomaksi, haluttomaksi ja raskaaksi. Kun kroppa ja suoli voi huonosti, voi myös pää ja mieli huonosti. En suosittele, vaan suosittelen seuraamaan terveellistä ruokavaliota. Minulta voi kysyä vinkkiä, jos haluaa, mutta ilmaisia ohjeita on nyt tarjolla vaikka missä:
Ja maksullisiakin esim. nämä:
Minä tosiaan jatkan seuraavaksi kestävyyspainotteista treeniä ja siihen sopivaa ruokavaliota. Ikuisuuksiin ei voi laihduttaa, mutta terveellisen ruokavalion (dietin) voi omaksua silti. Välillä voi sitten myös herkutella, kun arjen pitää hyvällä mallilla. Minulla siis herkuttelu lähti täysin lapasesta ja minun pitää vielä harjoitella ns. ohjatussa ympäristössä. Eihän se vaadi kuin valmistautumista, eli on aina tarvittavat eväät mukana, joilla saa hillittyä mielihalut ja pidettyä vireystilan korkealla. Siten jaksaa sitten tehdä sekä töitä että treenata ja ollana mukana kuka missäkin. :)

Oikein hyvinvoivaa kevättä kaikille jäniskevennyksen myötä.

Tämmöinen on viihtynyt meidän pihassa tänä keväänä. Syönyt pirulainen mun krookukset. :(
 Ja sitten se varsinainen jäniskevennys, joka ei välttämätä ihan nuorimmille lukijoille edes tuttu. :)

 

Tämä siis näytettiin ohjelmassa nimeltään "Se on siinä", jossa minuakin on esitetty vuoden valmentajaksi. Kiitos Heidin. :)

perjantaina, huhtikuuta 11, 2014

Vielä kerran Bikini Challengesta

Olen odottanut julkaiseeko Fitfarm sivuillaan minun kuvani ja tarinani, jotka sinne lähetin Bikini Challengen tiimoilta. Mutta eivät ole vielä viikon sisällä julkaisseet, niin julkaisempa itse. Alkuun sanon vielä, etten olisi uskonut näin suureen muutokseen. Mutta olen erittäin tyytyväinen ja jatkan uudessa valmennuksessa (Endurance), jonka sain kuvat lähetettynäni. Siellä on uusi Bikini Challenge myös alkamassa ensi viikolla, jos kuvani ja tarinani sai sinut innostumaan.

Ja sitten tarinaan ja kuviin.

Olen osallistunut aikaisemmin Superdiettiin, syksyllä 2012, silloin en kuitenkaan saanut mitään aikaiseksi, ei ollut riittävästi tahtoa eikä varsinaista syytä. Jälkeenpäin harmittaa, koska jos silloin olisi jo tehnyt kunnolla pohjaa, nyt ei varmasti olisi edes tarvinnut lähteä koittamaan tiukempaa kiristystä. Miksi sitten lähdin mukaan, miksi minä halusin trimmata kroppaa, vähentää painoa ja haastaa itseäni? Syy on kavereissa ja kiipeilyssä. J

Pari kaveriani ovat toteuttaneet Fitfarmin ohjelmia ja erityisesti Bikini Challengen 2013. Heidän muutoksensa olivat upeita, joten halusin itsekin kokeilla toimiiko BC minulla ja minun tarpeisiini.

Mitä tekemistä kiipeilyllä on BC:n kanssa? Aivan yksinkertaista, kiipeily on tavoittelua ylöspäin, taistelua painovoimaa vastaan. Mitä kevyempi, sitä kevyempää se on, varsinkin jos ei ole riittävästi voimaa. Kumpi taas on helpompaa, voiman lisääminen vai painonpudotus, tulin lopputulokseen, että painonpudotus.

Tiedän erittäin hyvin, että laihdut, jos laitat suuhusi vähemmän kuin kulutat. Tiedän myös, että proteiini menee lihaksiin ja hiilarit vaikuttavat jaksamiseen. Olen aina treenannut ja liikkunut paljon, mutta samalla sallinut itselleni melko vapaan syömisen. Lajini ovat olleet joissain määrin kausiluonteisia ja pääasiassa taito- kuin kestävyyslajeja: kesällä beach volley ja maastopyöräily, talvella lentopallo, murtsikkahiihto ja laskettelu sekä lautailu, kiipeily läpi vuoden. Vanhemmiten hidastunut aineenvaihdunta ja välinpitämättömyys ulkoisiin seikkoihin ovat myös vaikuttaneet siihen, että olen tyytynyt omaan tilaani, ei ole ollut tarvetta tehdä muutosta. Kiipeilykärpänen kuitenkin puraisi vahvasti parin vuoden harrastamisen jälkeen viime syksynä ja päätin kehittyä siinä niin pitkälle kuin rahkeet riittävät. Kiipeily on kokonaisvaltainen laji, joten paremmaksi kiipeilijäksi tuleminen vaatii kehittämistä taito-, voima- ja kestävyysominaisuuksien lisäksi myös fyysisessä olemuksessa. Se oli siis viimeinen niitti sille, että halusin apua erityisesti fiksuun ja kehittävään ruokavalioon, jossa ainekset ovat oikeassa suhteessa sekä muokatakseni kroppaa että myös varmistaakseni jaksamisen treeneissä.

Tavallinen treeniviikkoni sisältää talviaikaan parit lentistreenit ja pelit, kerran biitsiä ja 3-4 kertaa kiipeilyä. Lisäksi jos kelit ja aikataulut sallivat, mukaan ympätään myös murtsikkahiihtoa ja laskettelua/lautailua. Koska urheilu-/liikuntaharrastuksia on jo lähtökohtaisesti lähes joka sormelle ja tavoitteena ei ollut varsinaisesti muokata lihaksista paremmannäköisiä, toteutin Bikini Challengessa pääasiassa ruokavaliota ja hyödynsin treenejä omien lajien lämmittelyinä. BC-treeneistä sain paljon uusia tehokkaita liikkeitä ja ajatusta mikä vaikuttaa parhaiten minnekin. Treeneissä oli hyvin huomioitu sekä ylä- että alakroppa, ja siten ohjelmat tukivat minun sporttejani laaja-alaisesti. Viikkotreenit sopivat parhaiten biitsin ja lentopallon lämmittelyyn, salitreenit taas kiipeilyn alle. Aion jatkossa ottaa mukaan myös kovempaa punttitreeniä varsinkin välikausille, jolloin ei talvi- tai kesälajit ole mahdollisia.

Osallistuminen Bikini Challengeen oli minulle kuin lottovoitto. Sen tuomat tulokset ovat siivittäneet minut jopa uusiin sfääreihin. Painonpudotuksen, ohjelmiin perustuneiden hyvien lämmittelyjen, jaksamisen varmistaneen ruokavalion ja Satun loistavien lisäravinnevinkkien myötä on kiipeilygreidini noussut monta pykälää ylöspäin!!! Se on todella iso juttu minulle ja siten saavutin myös juuri sen mitä ohjelmalta hain. Mutta ei siinä tietenkään vielä kaikki. Myös muihin lajeihin olen saanut uutta buustia, liikkuminen niin biitsi- kuin lentiskentällä on paljon räväkämpää, hyppään korkeammalle ja jaksan paremmin kuin pitkään aikaan. Eikä siinäkään vielä kaikki. Myös ulkomuoto on muuttunut hurjasti, vaatekoko on pienentynyt ja lihakset ovat tulleet esiin, vaikka niitä ei varsinaisesti ole kehitettykään. Olen myös paljon pirteämpi, itsevarmempi ja päättäväisempi ja mikä tärkeintä pysynyt terveenä ja ehjänä.

Olen todella ylpeä siitä mitä sain aikaan ja aion pitää huolen, ettei tätä jumppaa tarvitse tehdä toista kertaa. Kymmenen viikon puristukseen mahtui nimittäin myös huonompia päiviä, vaikka yleisesti ottaen koko jakso meni helposti ja nopeasti, kun tavoite oli kirkkaana mielessä ja oli halua päästä sinne. Ruokavaliota oli helppo noudattaa ja se oli suurin tekijä onnistumiseen. Myös kanssamatkustajien tuki on antanut siiville nostetta projektissa. En voi tarpeeksi kiittää aviomiestä, joka sai kokea pahimmat kiukut ja väsymykset, mutta jaksoi silti kehua ja kannustaa. Sekä Fitfarmin että Facebookin keskustelut, kuvat ja tsempit ovat vieneet joka kerta lähemmäs maalia ja antanut uskoa, toivoa ja yritystä. Fitfarmin konsepti nettivalmennuksesta on loistava, suosittelen kaikille, koska jokaiselle löytyy varmasti myös oma ryhmänsä nettivalmennusten laajasta tarjonnasta.

Numerot
Ikä: 36 vuotta
Pituus: 173 cm
Lähtöpaino-Loppupaino-pudotus: 70kg – 63,5kg – 6,5kg
Rasvaprosentti (alussa-lopussa-pudotus): 23,4% - 19,1% - 4,3%
Sentit:
Rinta (alussa-lopussa-pudotus): 104cm - 83cm - 21cm
Napa (alussa-lopussa-pudotus): 79cm - 67cm - 13cm
Lantio (alussa-lopussa-pudotus): 103cm - 91cm - 12cm
Reisi (alussa-lopussa-pudotus): 61cm - 55cm - 6cm
Yläköysigreidi (alussa-lopussa-nousu):  6B – 7A – 4 pykälää
Liidigreidi (alussa-lopussa-nousu): 5C – 6B+ – 4 pykälää

Ylhäällä alussa, alhaalla lopussa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...