tiistaina, syyskuuta 27, 2011

Hyvä minä!

Kuva
Melko itsekäs otsikko, mutta saahan sitä olla onnellinen hyvistä suorituksista, eikö? Syyskuun alussa kirjoitin, että ryhdyn muuttamaan ruokavaliota. Itse asiassa olin silloin jo ottanut ison askeleen toivomaani suuntaan, mutta hain vielä varmistusta Hormonidieetti-kirjasta.

Merkittävimmät muutokset mitä olen tehnyt:
- Aamiaiseksi pirtelö, jossa nesteenä joko kauramaito tai kookosmaito, marjoja, banaania, proteiinijauhetta (hamppuproteiiniä), spirulinaa, sesaminsiemeniä, kuitulisä (psyllium, pellavansiemenrouhe, kookosjauho, vaihtuvat viikoittain), pellavansiemenrouhetta, suolaa ja jotain vihreää (pinaattia tai salaattia).
- Tehnyt yleensä aamujuoman jo edellisenä iltana jääkaappiin
- Lisännyt proteiiniä ruokavalioon, esimerkiksi välipalana keitetty kanamuna
- Vähentänyt lähes kokonaan hiilihydraatit, vain treenin jälkeen vähän
- Välttänyt täysin hiivaa
- Syönyt 2-3 tunnin välein, eli mukana on aina paljon eväitä, omenoita, banaaneja, kananmunia ja pähkinöitä.
- Syönyt työpaikan lounaalla vain salaattia, lämpimiä vihanneksia ja proteiinilisää, en ollenkaan hiilareita
- Juonut työpäivän aikan monta kuppia vihreää teetä, en ollenkaan kahvia tai kaakaota, enkä myöskään mustaa teetä
- Välttänyt lisättyä sokeria, jos ruuanlaitossa on tarvinnut käyttää sokeria, olen käyttänyt hunajaa
- Juonut heraproteiiniä treenien jälkeen
- Lisännyt salitreenejä
- Lisännyt ravintolisien joukkoon magnesiumin ja B-vitamiinin, ennestäänhän siellä oli D-vitamiini ja probiootit (joiden määrää olen muuten lisännyt tuplasti) sekä aloeveraa.
- Välttänyt kaikkia mahdollisia lisäaineita

Eiköhän tuossa ole jo aika kattava lista siitä mitä muutoksia on tullut tehtyä ja tiedättekö mitä, tuntuu ihan älyttömän hyvälle. Vatsa ei ole turvoksissa, ilmaa ei ole vatsassa, olo on kevyt ja kropasta on lähtenyt selkeästi pöhötys, vaatteet mahtuvat paremmin päälle ja olen todella pirteä.

Enhän minä ole tietenkään joka päivä 100-prosenttisesti pystynyt pitämään tiukkaa linjaa yllä, enkä ole antanut sen häiritä. Olen synttäreillä syönyt peruna-lohi-paistosta ja kakkua, olen ollut ravintolassa 9 ruokalajin illallisella ja juonut viinejä ja samppanjaa, olen syönyt työkaverin tuomaa tuliaissuklaata, mutta en tunne ollenkaan huonoa omatuntoa, sillä Kaisa Jaakkolakin sanoo kirjassaan, että pitää fuksata 10-20%. :)

Tästä on hyvä jatkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
Thanks for the comment! All the comments are wellcome!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...