Olen muutaman kerran kirjoitellut tänne blogiin liikenteestä, mm. näin. En kyllä enää allekirjoita tuon jutun mainintaa siitä, että olisin huolimaton kuski. En tiedä onko ajotapa muuttunut, kun ajaa enemmän ruuhkissa, vai onko sitä tullut vanhaksi ja pystyy keskittyä vain pariin asiaan kerrallaan. :)
Minulla olisi kuitenkin taas pari ehdotusta Espoon kaduille. Yllä mainitussa jutussa puran tuntojani Kehä II:n päällä menevän tien ja Kokinkyläntien risteyksestä. Tuo risteys on aivan mahdoton. Siinä ei minusta saisi ajaa kuin yhtä kaistaa itäänpäin, jotta pohjoisesta tulevat pääsisivät kääntymään itään, eli vasemmalle.
Toinen päänvaivaa ja hidastusta elämään tuottava kohta meidän lähiseudulla on Mankkaan koulun kohdalla.
Onko koululle ajavien ihan pakko kääntyä Vanha-Mankkaantieltä vasemmalle ja tukkia tie, kuvassa sinistä reittiä kohti B:tä. Tuo kohta on muutenkin tukkoinen, kun heti risteyksen jälkeen on bussipysäkki ilman levennystä ja ennen risteystä liikennevalot koululaisille. Turun motarilta on aamuisin huomattavasti enemmän autoja matkalla Tapiolan suuntaan kuin toiseen suuntaa. Koululle kääntyvät voisivat muita ajatellen ja liikennettä joustamaan käydä ajamassa lenkin kiertoliittymässä ja palata 100 metriä takaisinpäin ja kääntyä sitten ilman ongelmia oikealle koulullepäin. Tuo homma ratkeaisi helposti kieltämällä kääntyminen vasemmalle vastaantulevan kaistan yli ainakin aamuisin.
Minulla olisi kuitenkin taas pari ehdotusta Espoon kaduille. Yllä mainitussa jutussa puran tuntojani Kehä II:n päällä menevän tien ja Kokinkyläntien risteyksestä. Tuo risteys on aivan mahdoton. Siinä ei minusta saisi ajaa kuin yhtä kaistaa itäänpäin, jotta pohjoisesta tulevat pääsisivät kääntymään itään, eli vasemmalle.
Toinen päänvaivaa ja hidastusta elämään tuottava kohta meidän lähiseudulla on Mankkaan koulun kohdalla.
Onko koululle ajavien ihan pakko kääntyä Vanha-Mankkaantieltä vasemmalle ja tukkia tie, kuvassa sinistä reittiä kohti B:tä. Tuo kohta on muutenkin tukkoinen, kun heti risteyksen jälkeen on bussipysäkki ilman levennystä ja ennen risteystä liikennevalot koululaisille. Turun motarilta on aamuisin huomattavasti enemmän autoja matkalla Tapiolan suuntaan kuin toiseen suuntaa. Koululle kääntyvät voisivat muita ajatellen ja liikennettä joustamaan käydä ajamassa lenkin kiertoliittymässä ja palata 100 metriä takaisinpäin ja kääntyä sitten ilman ongelmia oikealle koulullepäin. Tuo homma ratkeaisi helposti kieltämällä kääntyminen vasemmalle vastaantulevan kaistan yli ainakin aamuisin.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kiitos kommentista! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
Thanks for the comment! All the comments are wellcome!