Siirry pääsisältöön

Hintansa väärti

Sanonta kuuluu, että "Kauneuden eteen pitää kärsiä". Kyllä ja nyt olen huomannut, että kärsimyksiäkin on erilaisia. Kuten aikaisemmin otin kerroin, olen viime aikoina käynyt omasta mielestä kaikki mahdolliset hoitotoimenpiteet läpi. Näitstä hoitotoimenpiteistä olen myös yrittänyt oppia ja tuoda ne mukaan joka päiväiseen elämään. Ja ihan hyvin olen siinä onnisutnutkin. Olen vielä lisäksi tehnyt pari muutakin kauneutta ja ulkonäköä parantavaa muutosta elämääni, kuten meikkaamisen joka päivä. :)

Nyt kun kaikki nuo toimenpiteet ovat rutiineja ja teen ne aamuin ja illoin, niin käsitän miksi naisilla (yleisesti ottaen) kuluu niin paljon aikaa itsens laittamiseen. Aikaisemmin olen pääsyt vartissa sängystä työmatkalle, mutta nyt siihen kuluu melkein tunti. Eli joudun siis kärsimän hieman lyhyemmistä yöunista, jotta ehdin tekemään senmitä olen rutiineiksi nyt ottanut.

Kasvojen puhdistus ja kosteutus, vartalon kosteutus ja muokkaaminen, kynsien ja käsien hoito, hiuksien pesu ja laitto sekä meikkaaminen vaativat aivan älyttömästi erilaisia aineksia. Ja jos haluaa, että nuo ainekset oikeasti toimivat, niin niiden on oltava laadukkaita. Mikä taas aiheuttaa seuraavan kärsimyksen korkean hinnan ja suuren rahanmenon muodossa.

Kaikki kauneutta ylläpitävät ja kauneutta jopa tuovat toimet eivät ole kovin "pehemeitä". Kun haluaa kulmakarvojen olevat ryhdissä ja säärien ilman viidakkoa on karvat poistettava. Ja jotta karvat eivät kasvaisi ihan parissa päivässä taas esiin, niin ne on poistettava vahalla tai nyppimällä, jotka molemmat aiheuttavat aivan käsittämätöntä kipua, siis suoranaista kärsimystä.

Mutta vaikka kauneuden eteen joutuukin kärsimään niin monessa muodossa, niin minä olen valmis sen tekemään. On paljon kivempi tuntea itsensä niin kauniiksi kuin mahdollista ennemmin kuin voivotella sitä mikä on jäänyt tekemättä. Itsetuntokin kasvaa, kun tietää, että ainakin on yrittänyt. Eli kärsimykset jatkukoon! :)

Kommentit

  1. Anonyymi3/3/08 09:53

    Vartalon muokkaaminen?! Mitä se on? Tunti aamutoimiin? Sä tarvit ilmiselvästi pikakurssia!

    VastaaPoista
  2. Otan mielelläni vastaan pikakurssin! :)

    Vartalon muokkaaminen: heikko aineenvaihdunta kerää kuonat kroppaan ja ne pitää saada liikkeelle...
    Sullahan ei tätä ongelmaa ole. :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
Thanks for the comment! All the comments are wellcome!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Le Creuset

Olen haaveillut jo pitkään kunnon padasta. Minulla on ollut pitkään valurautainen pata, joka sinänsä ajaa tehtävänsä, mutta on erittäin hankala puhdistaa. Le Creuset in padat ovat olleet jo pitkään toivelistalla, mutta ne ovat ainakin Suomessa olleet liian kalliita alennuksessakin. Le Creusetin padat ovat induktio-sopivia, ne voi pestä astianpesukoneessa ja niissä on keraaminen pinta, ettei ruoka pala kiinni. Kuten On the Way -postauksessa kerroin, kävimme Åren matkalla Stockholm Quality Outletissä. Ja siellähän oli Le Creusetin liike. Jeejee! :) Kaikki tuotteet olivat 2-laatua, eli hinnat olivat kerrankin kohdillaan, mutta silti tuotteille tuli elinikäinen takuu. Viat, joita padoissa oli, oli lähinnä värivirheitä, mikä ei ainakaan minun ruuanlaittoani haittaa. Meille päätyi soikea, punainen, 3,3l pata, joka on toiminut kuin unelma. Astianpesukoneessa pata tulee puhtaaksi, lämpenee induktiolla ja ruokaan ei tule metallin makua, kun sisäpinnalla on keraaminen pinnoite. Mitä pat

Pantteri

Tykkään ihan hulluna panttereista , siis salmiakkipanttereista, myös lumipantterit ovat todella hyviä. Ruotsissahan nämä karkit ovat nimellä Salta Katten. Ennen oli myös Pantteri-jäätelöä, joka oli aivan mielettömän hyvää. Enää tuotaherkkua ei löydy valitettavasti valikoimista. Eilen tuli puhetta, että mikäs eläin se pantteri oikein on. Ja wikipedia sen kertoo: Leopardi eli pantteri (Panthera pardus), englanniksi leopard. Tuo nimi tulee leijonan (leo) ja pantterin (panther) risteytyksestä . En tiedä onko se vain uskomus, mutta nimen perustana on, että leopardi on leijonan ja mustan pantterin risteytys. Joka tapauksessa kyseessä on pilkullinen kissaeläin, joka näyttää näin söpöltä pentuna. Voisin ottaa lemmikiksi. Pantteri viittää myös Pohjois-Amerikassa usein puumaan , englanniksi cougar. Puuma on vaaleaturkkinen kissaeläin, jolla ei ole täpliä. Etelä-Amerikassa pantterilla taas tarkoitetaan jaguaaria , englanniksi jaguar. Jaguaari on myös pilkullinen ja hyvin yhdennäköinen leopardin

Nora ja Sade - mikä pari

Kuusi vuotta ja paljon vettä on virrannut Karjaanjoessa. Niin minä, maailma kuin moni muu on muuttunut siinä samalla. Tällä hetkellä meidän kotia asustaa minun lisäksi Sade, tanskalais-ruotsalainen pihakoira, joka muutti mun luokse lokakuussa 2020, kun olin ollut yksin 1,5kk Samin yllättävän poismenon jälkeen.   Meillä menee Saden kanssa mukavasti. Välillä haastetaan toisiamme, mutta pääasiassa ollaan onnellisia ja iloisia itsejämme. Kerron Sadesta ja meidän yhteisistä jutuista lisää toisessa postauksessa, koska ajattelin herätellä tämän blogin uudelleen henkiin. Kirjoittelen tätä ihan itseäni varten, mutta kaikki lukijat ovat myös erittäin tervetulleita. 😙   Toivotan sinulle ihanaa kesää ja ollaan kuulolla!  Sade chillaa