Nimittäin liikenne pääkaupunkiseudulla. Kehä I on remontissa Leppävaarasta lähes 2-tielle asti. AInakin lähes koko matka on asetettu max 50 km/h. Mutta miten autoilijat ajaa? Niin henkilöautot, rekat kuin kaikki muutkin painavat vähintään kuuttakymppiä ohi oikealta ja vasemmalta. Vaaratilanteilta ei vain voi välttyä.
Kun nopeusrajoitus muuttuu normaaliksi, eli 80 km/h ajavat autoilijat noin 70km/h. MIKSI? Tietenkin lukuunottamatta niitä, joita ei päätä huimaa ja alla tuntuu olevan superautot ja kuskit ovat muutenkin kuolemattomia. He ohittelevat taas oikealta ja vasemmalta ja ottavat poistumiskaistan ainakin kaksi risteystä liian aikaisin. Myönnän, etten minäkään mikään tyyneydem perikuva ole ja osaan painaa kaasupoljinta, mutta en minä vaaratilanteita tietoisesti aiheuta.
Havaintojen perusteella suurimpia riskejä liikenteessä ovat:
- liian hitaasti ajavat
- liian nopeasti ajavat
- onnettomuuksia ihailemaan jäävät (syyskuussa on joka toinen päivä Kehä I:llä itään iltapäivällä ketjukolari.
- liian aikaiset kaistanvaihdot ja bussi-/taksikaistalla ajaminen
- vilkun unohtaminen
- liian ennenaikainen jarruttaminen ennen poistumiskaistaa
Tietenkin olisi eduksi, jos kuskit myöskin huomioisivat hieman muita, eikä aina painaisi vain omaa etuaan...
-
Kun nopeusrajoitus muuttuu normaaliksi, eli 80 km/h ajavat autoilijat noin 70km/h. MIKSI? Tietenkin lukuunottamatta niitä, joita ei päätä huimaa ja alla tuntuu olevan superautot ja kuskit ovat muutenkin kuolemattomia. He ohittelevat taas oikealta ja vasemmalta ja ottavat poistumiskaistan ainakin kaksi risteystä liian aikaisin. Myönnän, etten minäkään mikään tyyneydem perikuva ole ja osaan painaa kaasupoljinta, mutta en minä vaaratilanteita tietoisesti aiheuta.
Havaintojen perusteella suurimpia riskejä liikenteessä ovat:
- liian hitaasti ajavat
- liian nopeasti ajavat
- onnettomuuksia ihailemaan jäävät (syyskuussa on joka toinen päivä Kehä I:llä itään iltapäivällä ketjukolari.
- liian aikaiset kaistanvaihdot ja bussi-/taksikaistalla ajaminen
- vilkun unohtaminen
- liian ennenaikainen jarruttaminen ennen poistumiskaistaa
Tietenkin olisi eduksi, jos kuskit myöskin huomioisivat hieman muita, eikä aina painaisi vain omaa etuaan...
-
Kommentit
Lähetä kommentti
Kiitos kommentista! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
Thanks for the comment! All the comments are wellcome!